SEO Byrå
SEO står för Search Engine Optimization vilket på svenska blir sökmotoroptimering och handlar om att optimera för att ranka högre i sökmotorer som framförallt Google.
Google är precis som vilket annat företag och de vill ha nöjda användare och därför vill Google att de som använder deras sökmotor får se relevanta resultat för sina sökningar.
Tänk er själv att ni Googlar och gång på gång får se irrelevant information, hemsidor som inte fungerar, långsamma hemsidor eller hemsidor som inte är anpassade för mobiltelefonen, då skulle ni inte längre använda Google eller?
Därför ska utgångspunkten med sökmotoroptimering alltid vara att skapa innehåll som är relevant för användaren.
Ranka högre på Google
Webkung utgår från att skapa innehåll som är relevant för användaren och paketera det på ett sådant sätt att Google ser att det är relevant information för användaren.
Genom att identifiera de sökord som är viktiga för er verksamhet kan vi arbeta med dem och sökmotoroptimera er hemsida efter dessa. Webkung genomför löpande förbättringar för att utveckla er ranking på Google.
Ni får utförliga rapporter med statistik och kommentarer. I rapporten får ni även se nuvarande ranking och tidigare ranking för att kunna se resultatet av arbetet.
🎯
Det finns många delar att arbeta med för att förbättra SEO för er hemsida, här är en del av dem.
Genom att arbeta med hemsidan, rätta tekniska fel, förbättra användarvänligheten och vara optimerad för mobila enheter kan vi förbättra SEO.
Med relevant, välskrivet innehåll som har hög kvalité och fokuserar på de sökord där ni vill synas för kan vi öka i ranking för dessa sökord.
Att arbeta med en bra och logisk struktur på hemsidan kommer göra det både lättare för besökare att hitta men även för sökmotorer som Google.
Ingen gillar långsamma hemsidor, inklusive Google. Att optimera hemsidans hastighet kommer gillas av både besökare och även av Google.
Google vill skicka trafik till starka och trovärdiga hemsidor. Det främsta sättet vi kan förbättra det är att se till att ni får länkar från andra trovärdiga och starka hemsidor.
Använd interna länkar för att förbättra navigeringen och vägleda sökmotorer till viktiga sidor på er hemsida. Detta kan ge styrka till de viktigaste sidorna på er hemsida.
Beprövade metoder
Det är mycket man måste arbeta med för att ranka högre i sökresultatet. Här är 4 olika delar vi arbetar med för att få er att ranka högre på Google.
Det första vi gör är att se vilka sökord vi ska fokusera på och det bestäms till stor del av vad är verksamhet handlar om och vilka tjänster/produkter ni erbjuder. Men vi tittar även mycket på sökvolym och konkurrens för de sökorden. Sökordsanalysen är en viktig del och sätter grunden för hela arbetet.
Detta är den delen som brukar kallas för Technical SEO. Vi går igenom hemsidan och ser till att den är byggd på ett sökmotorvänligt sätt rent tekniskt. Detta inkluderar att se till att det inte finns några brutna länkar, bilder är i rätt format, hemsidan är lättnavigerad, hemsidan är mobilanpassad och att hemsidan laddar snabbt.
On-page SEO inkluderar allt content på hemsidan, alltså hemsidans innehåll. Här gäller det att skapa värdefullt innehåll för användaren som är paketerat på ett sådant sätt att det även gillas av Google. Innehållet består av framförallt texter men även sidans bilder, rubriker, SEO-titel, metabeskrivning mm.
Off-page SEO innebär allt arbete som sker utanför er egen hemsida. Här är högkvalitativa länkar en viktig del vilket stärker er "domain authority" men det kan även bestå av andra delar som att stärka ert varumärke vilket ger er mer sökningar på varumärket. Det kan även vara metoder som content marketing och PR.
Följ resultatet
Ni får en länk till en kontrollpanel där ni kan se all viktig statistik och hur arbetet med SEO utvecklas. Ni kan följa ranking vi spårar och se ifall sökord har gått upp eller ner, allt för att ni ska känna att ni har kontroll.
Marknadsföring
Kontaktuppgifter