Lyckas med Facebook annonsering

Visas för rätt målgrupp med Facebook annonsering

Använd Facebook annonsering för att annonsera för rätt målgrupper i sociala medier som Facebook och Instagram.
Facebook annonsering

Vad är Facebook annonsering?

Med Facebook annonserig kan ni annonsera i hela Facebooks annonsnätverk vilket inkluderar framförallt Facebook och Instagram. Ni kan rikta annonserna mot specifika målgrupper baserat på bl.a. geografisk plats, ålder, yrke och intressen.
Ni kan även annonsera för personer som redan har integrerat med ert företag som t.ex. besökt er hemsida, lagt produkter i varukorgen eller slutfört köp.

Facebook annonsering är ett effektivt, träffsäkert och prisvärt sätt för er att marknadsföra ert företag eller erbjudanden.

Webkung kan hjälpa er med endast Facebook annonsering eller så kan det vara en del av ett komplett paket för digital marknadsföring.

facebook annonsering

Många olika fördelar

Annonsera på Facebook - fördelar

Det finns många fördelar med att annonsera på Facebook. En av de stora fördelarna är att ni kan rikta annonserna mot specifika målgrupper baserat på bl.a. geografisk plats, ålder, yrke och intressen.

Ni kan även annonsera för personer som redan har integrerat med ert företag som t.ex. besökt er hemsida, lagt produkter i varukorgen eller slutfört köp.

Facebook annonsering är ett effektivt, träffsäkert och prisvärt sätt för er att marknadsföra ert företag eller erbjudanden.

Specifik målgrupp

Genom att annonsera för en specifik målgrupp blir annonseringen mycket träffsäker och prisvärd.

Statistik

Vi kan se statistik över annonsering och se vad som fungerar och vad vi behöver förbättra.

Kundresan

Vi kan visa olika typer annonser beroende på var i kundresan kunder befinner sig.

👨‍💻

Hur arbetar Webkung med Facebook annonsering?

Att arbeta med Facebook annonsering sker i olika steg.
Här går Webkung igenom de olika stegen.

Första möte

Tillsammans har vi ett första möte digitalt eller fysiskt där vi går igenom vad ni har för mål med er Facebook annonsering och därefter arbetar vi fram en strategi utifrån det. För vissa är det att öka sin varumärkeskännedom, andra företag vill ha butiksbesök och e-handelsföretag vill ofta öka försäljningen i sin webbutik.
Genom att ha tydliga mål för er Facebook annonsering kan vi sätta upp en strategi för att uppnå dem.

Skapa konto & annonser

Webkung skapar ett annonskonto åt er och sätter upp kampanjer, identifierar målgrupper och skapar annonser utifrån era önskemål och grafiska profil. Vi för en dialog med er och ser till att ni är uppdaterade så att vi riktar kampanjerna mot rätt målgrupper.

Korrektur

Webkung skickar korrektur till er för godkännande och när ni är nöjda så startar vi annonseringen. Är det någonting ni vill ändra så ändrar vi det, vi lägger inte ut någonting ni inte är nöjda med.

Optimering & rapportering

Webkung optimerar era Facebook Ads kampanjer löpande för att säkerställa att vi använder er annonsbudget på bästa sätt. Ni får även en rapport med statistik och kommentarer över resultatet från er Facebook annonsering och kommande åtgärder vi kan genomföra för att förbättra resultatet.

Fast pris

Vad kostar Facebook annonsering?

En vanlig fråga när man ska börja med Facebook annonsering är just vad det kommer kosta. För att ni ska få en bättre blick för vad arbetskostnaden kommer att kosta så erbjuder Webkung alltid ett fast pris.

Hur mycket det kommer kosta beror på uppdraget och vad det är som ska ingå. Vi börjar alltid med ett första samtal och därefter får ni en offert.

Annonsbudgeten kommer vi också överens om men ni ska alltid känna att ni har full koll på era kostnader.

Webkung arbetar aldrig med bindingstider så ni behöver inte känna att ni är kvar eftersom ni har skrivit på ett långt avtal, ni ska vara kvar för att ni får resultat.

vad kostar facebook annonsering

Låter det intressant?

Boka in ett första kostnadsfritt möte.

Kontaktuppgifter

Teknikvägen 3,
961 50 Boden

Kontaktformulär

Vanliga frågor om Facebook annonsering

Facebook-annonsering är en betald marknadsföringsstrategi där företag kan skapa och visa annonser på Facebook och dess plattformar (Instagram, Messenger och Audience Network). Det är viktigt eftersom det ger möjlighet att nå en stor och specifik målgrupp, öka varumärkeskännedom och driva trafik eller försäljning.

 

Kostnaden för Facebook-annonsering varierar beroende på faktorer som målgrupp, annonsplacering, konkurrens och kampanjens syfte. Du kan själv bestämma din budget och välja mellan daglig budget eller en total budget för kampanjen. Vanligtvis kostar klick (CPC) mellan 1–10 kr beroende på bransch och konkurrens.

Du kan rikta dig till specifika målgrupper baserat på demografi (ålder, kön, plats), intressen, beteenden och tidigare interaktioner med ditt företag. Dessutom kan du använda anpassade målgrupper baserade på din kundlista eller skapa liknande målgrupper (Lookalike Audiences) för att nå nya potentiella kunder.

Facebook erbjuder flera annonsformat, inklusive:

  • Bildannonser
  • Videoads
  • Karusellannonser (flera bilder eller videor i en annons)
  • Bildspel (sekvens av bilder med rörelse)
  • Samlingsannonser (kombination av bilder och produkter)
  • Lead-annonser (för att samla in kontaktuppgifter direkt från Facebook)