Använd Facebook annonsering för att annonsera för rätt målgrupper i sociala medier som Facebook och Instagram.
Med Facebook annonserig kan ni annonsera i hela Facebooks annonsnätverk vilket inkluderar framförallt Facebook och Instagram. Ni kan rikta annonserna mot specifika målgrupper baserat på bl.a. geografisk plats, ålder, yrke och intressen.
Ni kan även annonsera för personer som redan har integrerat med ert företag som t.ex. besökt er hemsida, lagt produkter i varukorgen eller slutfört köp.
Facebook annonsering är ett effektivt, träffsäkert och prisvärt sätt för er att marknadsföra ert företag eller erbjudanden.
Webkung kan hjälpa er med endast Facebook annonsering eller så kan det vara en del av ett komplett paket för digital marknadsföring.
Det finns många fördelar med annonser på Facebook. En av de stora fördelarna är att ni kan rikta annonserna mot specifika målgrupper baserat på bl.a. geografisk plats, ålder, yrke och intressen.
Ni kan även annonsera för personer som redan har integrerat med ert företag som t.ex. besökt er hemsida, lagt produkter i varukorgen eller slutfört köp.
Facebook annonsering är ett effektivt, träffsäkert och prisvärt sätt för er att marknadsföra ert företag eller erbjudanden.
Genom att annonsera för en specifik målgrupp blir annonseringen mycket träffsäker och prisvärd.
Vi kan se statistik över annonsering och se vad som fungerar och vad vi behöver förbättra.
Vi kan visa olika typer annonser beroende på var i kundresan kunder befinner sig.
Att arbeta med Facebook annonsering sker i olika steg.
Här går Webkung igenom hur vi de olika stegen.
Tillsammans har vi ett första möte digitalt eller fysiskt där vi går igenom vad ni har för mål med er Facebook annonsering och därefter arbetar vi fram en strategi utifrån det. För vissa är det att öka sin varumärkeskännedom, andra företag vill ha butiksbesök och e-handelsföretag vill ofta öka försäljningen i sin webbutik.
Genom att ha tydliga mål för er Facebook annonsering kan vi sätta upp en strategi för att uppnå dem.
Webkung skapar ett annonskonto åt er och sätter upp kampanjer, identifierar målgrupper och skapar annonser utifrån era önskemål och grafiska profil.
Vi för en dialog med er och ser till att ni är uppdaterade så att vi riktar kampanjerna mot rätt målgrupper.
Webkung skickar korrektur till er för godkännande och när ni är nöjda så startar vi annonseringen. Är det någonting ni vill ändra så ändrar vi det, vi lägger inte ut någonting ni inte är nöjda med.
Webkung optimerar era Facebook Ads kampanjer löpande för att säkerställa att vi använder er annonsbudget på bästa sätt.
Ni får även en rapport med statistik och kommentarer över resultatet från er Facebook annonsering och kommande åtgärder vi kan genomföra för att förbättra resultatet.
Ni slipper bindningstid
En vanlig fråga när man ska börja med Facebook annonsering är just vad det kommer kosta. För att ni ska få en bättre blick för vad arbetskostnaden kommer att kosta så erbjuder Webkung alltid ett fast pris.
Hur mycket det kommer kosta beror på uppdraget och vad det är som ska ingå. Vi börjar alltid med ett första samtal och därefter får ni en offert.
Annonsbudgeten kommer vi också överens om men ni ska alltid känna att ni har full koll på era kostnader.
Webkung arbetar aldrig med bindingstider så ni behöver inte känna att ni är kvar eftersom ni har skrivit på ett långt avtal, ni ska vara kvar för att ni får resultat.
Slutföra affären
En av de stora fördelarna med Facebook Ads är det som kallas remarketing. Med remarketing kan vi annonsera för kunder som redan har integrerat med ert företag som exempelvis lagt produkter i sin varukorg eller besökt en specifik sida.
Det krävs ofta flera besök för att en kund ska genomföra en konvertering på hemsidan och därför är remarketing väldigt effektivt, dessa kunder har redan visat upp ett intresse för det som ni erbjuder. Med en välplanerad strategi för remarketing kan vi få dessa kunder att slutföra konverteringen.
Löpande eller tidsbegränsat
Med Facebook Ads finns det två olika typer av annonsbudget man kan använda sig av och det är Daglig budget och Livstidsbudget. Det är inte så att den ena är bättre än den andra utan vilken man ska använda beror på vilken typ av kampanj det är man har igång.
Här svarar Webkung på några av de vanligaste frågorna.
Facebook Ads är Facebooks annonshanteringsverktyg för att sköta annonsering på Facebooks olika plattformar. Ni har möjlighet att annonsera på framförallt Facebook och Instagram men även andra plattformar som tillhör Facebook som t.ex. Messenger och Audience Network.
Ni väljer själva hur mycket ni vill spendera så den kostnaden har ni full kontroll över.
Vad varje klick kostar varierar kraftigt och några saker som påverkar är konkurrens, målgrupp och ifall ni har en väl utformad annons som lockar till klick. Genomsnittskostnad per klick på Facebook är 11,17 kr/klick.
Ja Instagram ägs av Facebook (Meta) och är därför en del av Facebook Ads.
Ja, använder ni Facebook annonsering på rätt sätt är det lönsamt. Självklart är det många delar som påverkar men det resultat ni får men det kan vara en prisvärd och effektiv marknadsföringskanal för de flesta företag.
Antingen kan ni ta hjälp av en byrå som är specialister på Facebook som sköter Facebook annonseringen åt er eller så kan ni sätta upp Facebook annonsering själv.
Fördelen med att använda en byrå är att de kan se till att allting är rätt inställt och optimera allting för att ni ska få så bra resultat som möjligt. Ni får även mer tid att fokusera på er egen verksamhet.
© 2024 Webkung AB